Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms och fri frakt i det angivna priset. Vi levererar alla produkter och tillbehör kostnadsfritt inom Sverige, i samarbete med speditör DHL. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige. O.B.S. EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER ca: 300SEK. Vid ett byte av t.ex. storlek/färg står du som kund för frakten, både tur och retur. Vi förbehåller oss rätten att fakturera en kostnad om 80sek för hantering och frakt av produkter tillbaka till kunden.

Speditorer

Leveranstiden är normalt ca 2–4 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt lager. Under v 25 och början av v. 26 kan leverans tiden bli en vecka pga. semestertider. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat. Tänk på att helgdagar ej räknas som leveransdagar. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager. 

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon, snarast möjligt. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Ej utlöst paket

O.B.S. EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER. Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från posten förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur och hanteringskostnaden. EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER ca: 300SEK.

Har du fler än tre outlösta paket så kommer ditt kundkonto att spärras för shopping hos oss.