Ångerrätt - enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Du måsta alltid kontakta kundtjänst innan du gör en retur eller byte. Om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Kontakta alltid kundtjänst innan retur info@wallderinska.se. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror, Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt

Vid byten av produkter så står kunden själv för fraktkostnader. Vi förbehåller oss rätten att fakturera 80 sek för hantering och fraktkostnad för att skicka bytet till kunden.

O.B.S. EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER.

 

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Återbetalning sker när vi mottagit returen. I det fall Wallderinska står för en felaktig frakt, t.ex. ett byte som blir en retur har vi rätt att fakturera ca: 150kr för en enkel frakt + administrativa avgifter.

O.B.S. Kontakta alltid kundtjänst innan du gör en retur eller byte. Notera att endast godkända reklamationer får returneras och att vi inte accepterar returer där reklamation inte har godkänts.

Garanti och reklamationsrätt - enligt konsumentköplagen

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här: Konsumentverket om reklamationer

Om ni skulle upptäcka något felaktigt med er vara vid leverans, vänligen kontakta oss snarast möjligast för reklamation. Notera att endast godkända reklamationer får returneras och att vi inte accepterar returer där reklamation inte har godkänts.
När ni gör en reklamation, vänligen skicka ett mail till info@wallderinska.se med en beskrivning som förklarar vad som är felaktigt med er order. Glöm inte att skicka med ordernumret som står på följesedeln samt era kontakteruppgifter.

För snabbare hantering uppskattar vi om ni har möjlighet att skicka med bilder som visar vad som är fel. Vi återkommer sedan till er så fort vi har hanterat ärendet.

Observera! Skulle ni upptäcka skador på emballaget ska detta anmälas direkt hos ert lokala utlämningsställe.

Om ni vill returnera en felaktigt köpt vara står ni som kund för frakten i retur, och det är ni som kund som har det ekonomiska ansvaret för att varan kommer i retur till oss. Vi tar inte emot försändelser som skickas mot postförskott.
Varan som returneras måste vara i obrukat och oförändrat skick. Om varan ej uppfyller kraven kommer du bli återbetalningsskyldig för hela varans värde + frakt. Gör därför inga noteringar och tejpa inte på någon lapp eller liknande på varan.
Observera att öppet köp och bytesrätt inte gäller intimkläder som till exempel underkläder med mera. På grund av hygieniska skäl byter vi inte ut dessa typer av produkter.

Använd följande adress vid reklamationer och bytesrätt:

Wallderinska Gruppen AB

Ryttarvägen 21

132 45 Saltsjö-Boo

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.

Kontakta oss gärna för mer information.

Wallderinska Gruppen AB

Ryttarvägen 21

132 45 Saltsjö-Boo

Tel:08-20 61 20

Mail: info@wallderinska.se